close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה כדאי בכל בית מכונת קפה טוחנת?

מערכת שורשט אדר א, תשעט14/02/2019

תגיות:
המצב הכלכלי שלנו משתפר בהדרגה ובהתמדה, וככל שההכנסות שלנו עולות כך גדל גם הרצון ליהנות מחיים נעימים, נוחים ואפילו מפנקים. בהתאם אנחנו מצטיידים גם במכשירים ואביזרים שעד עתה הסתדרנו בלעדיהם אבל אחרי שהם כבר אצלנו בבית אנחנו לא מבינים למה חיכינו עד עכשיו. מטחנות קפה הן דוגמה מצוינת למוצר שלא תמיד אנחנו חושבים עליו כהכרחי, אבל כשהוא כבר בבית שלנו הוא משדרג במידה משמעותית את איכות החיים שלנו – ובפרט אם אנחנו אוהבים לשתות קפה משובח באמת.

מה עושה מכונת קפה טוחנת?
מכונת קפה טוחנת, או בפשטות מטחנת קפה, כשמה כן היא – מכונה
אשר טוחנת את פולי הקפה. לכאורה ניתן להסתדר בלעדיה ולקנות את הקפה מוכן, כך שכל מה שצריך לעשות הוא להכניס את המוצר אל מכונת האספרסו, ללחוץ על הכפתור וליהנות מהמשקה, אבל בפועל ישנו הבדל משמעותי.

הסיבה להבדל המשמעותי היא שככל שהקפה טרי יותר, כלומר ככל שהפולים נטחנו סמוך יותר למועד הכנת הקפה, כך הוא טעים יותר. ייתכן שלא כל בני האדם יחושו בהבדל, אבל כשאוהבים קפה באמת, ויודעים להעריך איכות גבוהה במיוחד, מכונת קפה טוחנת היא המכשיר הרצוי שימלא אתכם נחת בכל פעם שתשתו קפה (כלומר לפחות פעם או פעמיים ביום).

קצב הטחינה
אחד הפרמטרים המרכזיים בבחירת מכונת קפה טוחנת הוא הקצב של הטחינה. במרבית המכונות ניתן לכוון את הקצב, בהתאם לכמות הפולים שאתם רוצים לטחון. ישנן גם מכונות שבהן המהירות קבועה ואין בורר מצבים, ואלה מתאימות יותר למי שמתעתד לטחון מעט קפה יחסית.

גודל המכל
הפרמטר המרכזי השני שכדאי לשים אליו לב כשמתלבטים בין מספר מכונות קפה טוחנות הוא גודלו של המכל. גם במקרה זה הצורך הוא זה שמכתיב את הבחירה – אם למשל אתם אוהבים לארח ולכן נדרשים בתדירות גבוהה יחסית להכין בבת אחת כמות גדולה של קפה, כדאי כמובן לבחור מכונה בעלת מכל גדול. אם הצרכים שלכם צנועים יותר, מכל קטן בהחלט יספיק.

כיצד נמזגת האבקה?
הבחנה נוספת בין סוגי מכונות לטחינת קפה היא בהתאם לאופן מזיגת הקפה הטחון – אופציה אחת היא מזיגה ידנית, על-ידי סיבוב מנואלה, ואופציה שניה, נוחה יותר כמובן, היא אלקטרונית.

איך לבחור מכונה לטחינת קפה?
בנוסף לכל הפרמטרים החשובים הנ"ל – קצב הטחינה של הקפה ובפרט השאלה האם הוא ניתן לכוונון, גודלו של המכל ובהתאם מספר כוסות הקפה שתוכלו להכין בבת אחת ואופן המזיגה של הקפה הטחון – ישנם עוד שני פרמטרים משמעותיים בבחירת מכונת קפה טוחנת: עמידות ואמינות.

מומלץ בחום לרכוש מכונה מסוג זה אך ורק מיצרן מוכר ורציני, שמתמחה בתחום הקפה, כך שתוכלו ליהנות מהטחינה של הקפה ומהטעם המשובח של המשקה לאורך שנים רבות, וכמובן שאסור להתפשר על אחריות מלאה ושירות ברמה גבוהה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה